perjantai 19. lokakuuta 2012

Purjelaivapäivät




















Kuvia viime viikonlopun purjelaivapäiviltä. Harmittaa kun ei keretty käymään kuin pikaisesti koska jatkettiin tuolta suoraan Korkeasaareen. N rakastui noihin laivoihin eikä olis malttanut lähteä.
Haitarin soitto, lokkien kirkuna, meren tuoksu ja tarjolla vaikka mitä ihanaa herkkua. Kaikken parhaana kuitenkin ne kauniit laivat.
Tuonne kun pääsis pian takas.

Hienoin ja kaunein kulkupeli millä ihminen voi matkata.

"Lähtevien laivojen satama
Minä olen vain satama pieni
joka laivoja rakastaa
jossa aina öisin palaa
pari lyhtyä kalpeaa

Minun luonani laivat ei viihdy,
olen pieni ja maineeton.
Pois suuria purjeita aina
meri kaunis kutsunut on. (2x)

Minä nytkin merelle katson.
Sydän itkeä melkein vois,
sillä syksyllä luotani lähti
tuo laiva ihana pois,

Joka suurempi muita oli,
ja jota mä rakastin,
kun saapui se korkein keuloin
ja purjein ylpeilevin. (2x)

Sekin laiturit harmaat jätti.
Jäi veteen jäljet vain.
Minä kauan ja ikävöiden
sen valoja mereltä hain.

Tuli laivoja muita kyllä,
tuli soitossa musiikin
ja tuoksuvin hedelmälastein.
Minä niitäkin rakastin. (2x)

Mutta niitten lähtöä koskaan
en itkenyt niin kuin sen,
jonka jälkiä vieläkin öisin
sydän vavisten hyväilen,

Kun lyhtyni himmeinä palaa
ja mereltä tulevat
vain lokit ja tuulten löyhkät
ja laineet sieluttomat. (2x)"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät, kiitos! :)